هادی منتظری، عضو داوران جشنواره موسیقی جوان، در آستانۀ برگزاری این جشنواره از کیفیت آثار و نقاط ضعف این جشنواره به روابط عمومی جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنواره موسیقی جوان، هادی منتظری دربارۀ کیفیت اجراها گفت: هرچه به گروه سنی بالاتر رفتیم کیفیت کاری کمتری داشتیم.

داور بخش کمانچه به نقاط ضعف و قدرت شرکت‌کنندگان اشاره کرد: نقطه ضعف آنها ضعیف کارکردن و پایین بودن قدرت تکنیکی و حس ردیفی‌شان بود. اما این اتفاق را کمتر در گروه الف شاهد بودیم. گروه الف بیشتر کار کرده بودند و به نکاتی که از آنها خواسته شده بود توجه بیشتری داشتند.

وی درباره علت کاهش هر ساله تعداد اعضای گروه ج نسبت به سال گذشته اش توضیح داد: کسی که مقام نخست را کسب می‌کند، با خود می‌گوید در این جشنواره اول شده است. کسی که مقام دوم را به خود اختصاص می‌دهد می‌ترسد در دور بعدی این رتبه را از دست بدهد و یک ترس پنهان دارد. در صورتی که این تصور، یک تصور غلط است و این رویکرد باید عوض شود. نباید در ذهن افراد این تصور وجود داشته باشد.

منتظری گفت جشنوارۀ موسیقی جوان کمک بسیار زیادی می‌تواند به شرکت‌کنندگان بکند و ادامه داد: نفس این رویداد بسیار قابل احترام است. با توجه به شرایط حاکم بر موسیقی یک رویداد بسیار سازنده و قابل احترام است. این جشنواره به طور قطع فقط مختص به ساز کمانچه نیست. من به سهم خودم از تمامی دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر می‌کنم.

 

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی، با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت انجمن موسیقی ایران، از 8 الی 26 شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در 27 شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.