شرکت‌کنندگان در بخش موسیقی مازندران، در سازهای دوتار، کمانچه، آواز، لـله‌وا، و دسرکوتن رپرتوار مورد نظر را اجرا کردند.

ابوالحسن خوشرو، نوازندۀ پیشکسوت لـله‌وا و آوازخوان خطۀ مازندران در حاشيۀ يازدهمين جشنوارۀ ملی موسيقى جوان پس از دیدن اجراها دربارۀ کیفیت و ضعف‌های موجود به روابط عمومی جشنواره توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، خوشرو در ابتدا گفت: شرکت‌کنندگان مانند همیشه لايق و شايسته بودند. روز خوبی برای من بود، شاهد اجراهای خوبی بودیم. حضور کسانی که هنوز علاقه‌مند هستند، امیدوارکننده بود. ضعف‌های کارشان را مطرح کردیم، و برای ادامه و یادگیری بیشتر در خدمت‌شان هستيم.

این داور به شرکت‌کنندگان توصیه کرد: ضعف در بخش آوازی وجود دارد. راه حل برطرف کردن ضعف‌ها یادگیری است. یادگیری نیز نیاز به انگیزه دارد. کسانی که علاقه‌مند باشند به دنبال یادگیری درست می‌روند. آیین و رسوم بسیار قابل احترام و مهم است. من قسمتی از بخش آوازی را از خانواده‌ام آموختم. جوان‌ها می‌توانند از حضور افراد باتجربه استفاده کنند.

او ادامه داد: امروزه امکانات لازم برای یادگیری وجود دارد. کلاس‌های آموزشی در منطقه موجود است و جوان‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند. عشق و علاقه به کار باعث پیگیری و پیشرفت می‌شود.

 

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور 500 نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از 8 تا 26 شهریور سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در 27 شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.