موسیقی شرق و جنوب خراسان در چهار بخش «دوتار»، «آواز»، «دایره»، و «دُهُل» برگزار شد و شرکت‌کنندگان در سه ردۀ سنی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

همۀ رسم و رسوم ما در این ساز خلاصه می‌شود

به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، حسن سمندری ابتدا دربارۀ کیفیت اجراهای این دوره گفت: در مجموع اجراها خوب بود. اصالت و بیان خوبی داشتند. هر سه گروه خوب ظاهر شدند، اما انتظار بیشتری از گروه سنی ج داشتیم. گروه سنی الف با توجه به سن‌شان خوب ظاهر شدند.

این داور به شرکت‌کنندگان توصیه کرد: باید در زمینۀ موسیقی مقامی تلاش کنند و سعی‌شان برای حفظ آن باشد. شرکت کردن در جشنواره‌ها و مسابقه‌ها بسیار خوب است، اما نباید موسیقی آوازی را فراموش کنند. هنر را باید از استادان بازمانده بیاموزند، آنها هستند که کمک می‌کنند تا این میراث باقی بماند.

او در خصوص جشنوارۀ موسیقی جوان گفت: این جشنواره تشویق‌کننده است. شرکت‌کنندگان باید به تلاش ادامه دهند و سینه‌به‌سینه این هنر را منتقل کنند. موسیقی یک میراث است. ما با این ساز و آواز زندگی می‌کنیم و برای‌مان بسیار ارزشمند است. همۀ رسم و رسوم ما در این ساز خلاصه می‌شود.

 

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور 500 نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از 8 تا 26 شهریور سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در 27 شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.