رضا پرویززاده، نوازندۀ کمانچه و مدرس موسیقی دانشگاه تهران و از داوران بخش موسیقی لرستان این دوره از جشنواره در حاشیۀ اجراهای جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به روابط عمومی جشنواره خبر داد.

بهترین کار حفظ ارتباط با استادان است

به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، رضا پرویززاده در خصوص کیفیت اجرايی سه ردۀ سنی گفت: در بخش کمانچه، گروه سنی الف نسبت به دیگر گروه‌ها بهتر بود. از گروه سنی ج انتظار بیشتری داشتم و انتظار می‌رود تعدادشان بیشتر از این باشد. دو شرکت‌کننده برای ساز سُرنا داشتيم. یکی از شرکت‌کنندگان بسیار خوب بود، چه از نظر تکنیک و چه از نظر موزیکالیته.

او در خصوص بخش آواز گفت: برای بخش موسیقی لری شرکت‌کننده آواز نداشتیم. آواز نخستین نقطه‌ای است که در هر منطقه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بسياری امروزه به سمت موسیقی پاپ گرايش پیدا می‌کنند، شاید علت این باشد. علاقه دارند که کار جدیدی انجام دهند و برای همین از حوزۀ موسیقی نواحی خارج می‌شوند.

این داور به شرکت‌کنندگان توصیه کرد: استادان باتجربه در منطقه حضور دارند و منابع ضبط‌شدۀ غنی نیز وجود دارد. کسی که علاقه‌مند باشد می‌تواند از آنها استفاده کند.

وی در خاتمه گفت: بهترین کار حفظ ارتباط با استادان است. می‌توانند به صورت حضوری از وجودشان بهره ببرند و یا از آثار موجود استفاده کنند. باید بيشتر تجربه کسب کنند و از منابع صوتی به‌خوبی بهره ببرند.

 

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور 500 نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و  همکاری بنیاد رودکی، از 8 تا 26 شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در 27 شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.